Volkswagen Brouk: Legenda slaví 70. narozeniny!
Volkswagen Brouk, legenda, která brázdí ulice ještě dnes, slaví významné jubileum.

Ferdinand Porsche jako konstruktér, Erwin Komenda jako designér. Právě tito dva pánové stojí za jednou z největších legend mezi auty – slavným Broukem. Na jeho vývoji pracovali už před druhou světovou válkou, testování prototypu ale skončilo s napadením Polska Německem. Výrobu civilních Brouků nahradilo zbrojení a armádní vozidla.
Restart přišel s koncem války, kdy byl obnovou vybombardované továrny ve Wolfsburgu pověřen britský důstojník Ivan Hirst. Brzy se mu podařilo zajistit odbyt pro 20 000 nových automobilů (samozřejmě, nakupovala armáda), první Brouk (byť se tak ještě nejmenoval) s charakteristickým zaobleným tvarem pak sjel z výrobního pásu na konci prosince roku 1945 – před sedmdesáti lety.
Za svůj „život“ se stal Brouk legendou. Na začátku bylo auto, které nemělo blinkry a palivoměr, bylo hlučné a vypadalo hodně chudě. Ale už v roce 1958 byl vyrobený pětimiliontý kus, v roce 1992 model překonal hranici neuvěřitelných 21 milionů vyrobených vozů. Vůbec poslední Brouk byl vyrobený v mexické filiálce Volkswagenu v roce 2004.
Pro tuzemské fandy motorismu je Brouk zajímavý (kromě jiného) soudní pří, kterou s wolfsburgskou automobilkou vedla před druhou světovou válkou Tatra – podle obžaloby byl Brouk více než inspirován legendární Tatrou T 97. Pře skončila po obsazení Československa Třetí říší – smetením pod stůl a zastavením výroby tatrovky.
